Rozprávanie s Jakubom Medveckým
Život scenáristu v čase karantény, ako sa na VŠMU učí písanie scenárov, o čom škola vlastne je a čo by mali absolvovať tí, ktorí chcú na nej študovať, ako Jakub Medvecký píše a čo je na tom najťažšie, o filme Ostrým nožom, na čom teraz pracuje a prečo nepíše beletriu. Nečakane optimistický záver pri téme kiná, film a korona. S Jakubom Medveckým sa rozprávali Dušan Šuster a Juraj Kováčik
Knihy, ktoré Jakub Medvecký v týchto dňoch číta
Slon
na Zemplíne
– Andrej
Bán
https://www.artforum.sk/katalog/113533/slon-na-zempline
Séria reportáži, ktorá nad životom v odľahlých slovenských regiónoch prvoplánovo neohŕňa nosom, ale poctivo ho skúma a snaží sa ho pochopiť.
Ráno sa zobudím a nie som mŕtvy – Iris Kopcsayová, Pavel Branko
https://www.artforum.sk/katalog/99569/rano-sa-zobudim-a-nie-som-mrtvy
Uznávaný slovenský filmový kritik a publicista Pavel Branko odpovedá Iris Kopcsayovej na otázky všemožného druhu. Za jeho odpoveďami je cítiť bohatú profesionálnu, ale najmä životnú skúsenosť.
Sedmá funkce jazyka – Laurent Binet
https://www.artforum.sk/katalog/124902/sedma-funkce-jazyka-makka-vazba
„Lingvisticko-filozofický“ román, sofistikovaná mystifikácia s detektívnym pôdorysom, ktorá pobaví nielen učeného čitateľa dokonale orientujúceho sa vo francúzskej intelektuálnej scéne ranných osemdesiatych rokov.
Zlo – Julia Shawová
https://www.artforum.sk/katalog/138925/zlo-veda-o-temnych-strankach-lidstvi
Faktografická, no prístupne a svižne napísaná kniha, ktorá na základe vedeckých štúdií, príkladov z praxe a popkultúrnych odkazov dekonštruuje pojem zla a nabúrava stereotypný spoločenský pohľad naň.
Sedem dobrých rokov – Etgar Keret
https://www.artforum.sk/katalog/16972/sedem-dobrych-rokov
Odvážne, minimalistické poviedky izraelského autora, ktoré verne zobrazujú každodennosť a zároveň sa nepateticky dotýkajú širších spoločenských problémov trápiacich izraelsko-palestínsky región.
Lekcie filmu – Laurent Tirard
https://www.artforum.sk/katalog/9944/lekce-filmu
Tirard pokladá sériu rovnakých otázok veľkým režisérskym menám ako napríklad Forman či Scorsese a dostáva odpovede dotýkajúce sa filozofických a technologických východísk ich práce. Je zaujímavé sledovať, že na rovnaké otázky padajú od velikánov svetového filmu niekedy takmer totožné, no inokedy zas diametrálne odlišné odpovede.